Overnachten op Klein Cura - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Dappers - WaarBenJij.nu Overnachten op Klein Cura - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Dappers - WaarBenJij.nu

Overnachten op Klein Cura

Blijf op de hoogte en volg Esmee

17 April 2018 | Curaçao, Willemstad

Bon Siman!

Ik ben weer terug van weggeweest en zal jullie even op de hoogte stellen van alle gave en leuke dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan!

Om als eerste te beginnen ben ik natuurlijk bij sea aquarium geweest, het park waar de dolfijnen zitten! Hier heb ik weer de tijd van mijn leven gehad. Zo heb ik uiteraard de dolfijnenshow bekeken en heb ik een flamingo eten gegeven! Verder zaten er veel verschillende vissen welke ook mooi waren om te bekijken.

Dat weekend erna was het hier paasweekend. Ik moest op de zaterdag voor pasen nog gewoon stage lopen, maar toen ik aankwam bij stage stond het hele strand vol met kampeertenten. Blijkbaar is dat hier een traditie om elk jaar met pasen te overnachten in een tent op het strand met de hele familie, het zag er gek maar wel heel leuk uit. Ook waren de lokalen allemaal eten aan het maken, hier heb ik ook nog van mogen mee eten. Ik heb vis met een soort van maisdeeg op met een salade enzo, wat best wel heel lekker was, maar natuurlijk veel te veel.

Op eerste paasdag hebben we met de meeste huisgenoten een paaslunch gegeten, welke voorbereid was door wat huisgenoten, heel gezellig. Met aansluitend op de paaslunch, paaseieren zoeken haha! Hierna hadden we een poolparty met een schuimkanon, een erg gezellig feestje dus!

Nadat we waren uitgekaterd en bijgekomen waren van de poolparty gingen we de volgende dag naar de struisvogelfarm. Dit is een soort mega boerderij met heel veel struisvogels, twee krokodillen, een aantal geiten, een koe en ohja pap en mam waren er ook (zie foto)! Hier heb ik een paar struisvogels eten mogen geven en heb ik op een struisvogelei gestaan.

Vorige week zijn we naar klein Curaçao gegaan. Normaal ga je naar klein Curacao van 9 tot 3 uur, maar wij gingen een nachtje overnachten hier! Een heel bounty eiland voor onszelf een hele nacht lang! Wat was dat een gave ervaring!!
Toen we aankwamen hebben we een beetje gesnorkeld en heb ik een aantal schildpadden en een rog gezien, heel gaaf!
Toen het donker werd, zijn we wat eten gaan maken en hebben we spelletjes gedaan totdat we in slaap vielen. De volgende dag zijn we het eiland gaan rondlopen, want er staat maar liefst een vuurtoren op en twee gestrande boten, hier hebben we nog een aantal foto’s gemaakt en zijn we terug naar de boot gegaan om fuikdag 2.0 te vieren!
Dit was een feest op het water in fuikbaai. Er komen dan allemaal boten naar deze baai met veel muziek, drank en gezelligheid en ligt iedereen in het water of staat op een boot mooi te wezen. Heel leuk om eens mee te maken! Het was dus echt een gaaf weekend geweest.

Afgelopen week waren de vakantiebuurtjes uit Gilze langs gekomen, hier heb ik lekker mee gegeten en was het erg gezellig!

Gisteren ben ik naar de kruidentuin gegaan van Curaçao, deze tuin is van een vrouw welke allemaal verschillende middeltjes, thee en oliën maakt van alle verschillende planten en vruchten die in de tuin groeien. Hier heb ik een smeerseltje gekocht wat heel goed helpt tegen me verkoudheid!
Hierna zijn we naar de oudste boom gegaan, 800 jaar maar liefst. Dit is een kapokboom, het ding is echt mega! Het staat in hofi pastori, een klein natuurgebied richting het westen van het eiland maar wel heel erg mooi! Toen we hier klaar waren, zijn we nog lekker Spaanse tapas gaan eten op een terrasje en daarna zijn we naar huis gegaan, een hele leuke dag gehad dus ook weer.

Ohja, ik ga trouwens mijn divemaster halen! Dat wil zeggen dat wanneer ik mijn divemaster heb ik nog maar 1 stap hoef te doen tot duikinstructeur. En met divemaster kan ik overal bij een duikschool al komen te werken, dus wanneer me opleiding niks gaat worden, ga ik weer lekker terug naar Curaçao om hier te gaan werken bij een duikschool haha!

Jullie horen weer snel van me!
Xxx Esmee


  • 17 April 2018 - 17:50

    Edith:

    Hey Es,

    Wat heb je toch weer allemaal leuke dingen gedaan en veel beleefd
    afgelopen weken.
    Geniet ervan!!!!, want over 12 weken zit het er al weer op.

    Heel véél plezier nog, en succes met je divemaster.

    Liefs,

    Ome Frank - Tante Edith
    Wessel - Milan
    -xxx-
    en een pootje van Rosa

  • 17 April 2018 - 18:07

    Mam:

    Heej Esje

    Wat lees ik nou !!!!! ....terug om daar te gaan werken.......daar moeten we het ff over hebben hoor haha . Ik wist het dat je dat mis gaat doen . Maar eerst je studie afmaken en dan kun je nog altijd kijken . Je hebt weer een heleboel leuke dingen gedaan super leuk. Je hebt ook groot gelijk maak het allemaal mee dat je er geen spijt van gaat krijgen dat je het niet hebt gedaan. Je bent nu op de helft over 2,5 maand kom je weer naar huis . Het gaat erg snel de tijd dat is voor ons maar voor jou waarschijnlijk ook . Dus doe je ding nog wat je wil doen daar. Want het is zo 10 juli maar euh je weet het he uitkijken met wat je doet en gaat doen. Heb het leuk en geniet van al het mooi's

    Liefs mam xxx

  • 17 April 2018 - 19:26

    Opa En Oma Huisman:

    Hoi Esmee

    Wat heb je toch weer een leuk verslag.
    En wat vinden wij het fijn dat je het zoooooo naar je zin hebt.
    Leuk om te horen dat je zoveel leuke dingen hebt gedaan en ondernomen.
    Leuke foto s ook die je erbij hebt gedaan.
    Geniet van elke dag daar, want je bent alweer bijna op de helft van je verblijf daar.
    Esmee je hebt groot gelijk dat je alles onderneemt en leert wat duiken betreft , je hebt nu de kans.
    Wij wensen je daar heel veel succes mee.

    Heel veel lieve groetjes, en een DIKKE PAKKERD Doeioei.

    Liefs Oma Tony en Opa Johan XXXXX

  • 28 April 2018 - 20:45

    Miranda :

    Het Esmee,
    Al verschillende verhalen gehoord maar je blijft weer onwijs leuke dingen doen daar.
    Wij vonden het super gezellig om jou daar te zien en leuk om ook je verhalen te horen. Je was zeer enthousiast over Curaçao. We hadden ook nog leuke tips gehad waar we langs moesten en inderdaad waar de schildpadden waren was echt super gaaf om te zien.
    We zouden ze weer terug willen maar er moet eerst weer gewerkt worden zodat we van de zomer weer naar Spanje kunnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Mijn stageavontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

17 April 2018

Overnachten op Klein Cura

23 Maart 2018

Hallo! Ben ik weer

23 Februari 2018

Schildpadden, duiken en keshi yena

13 Februari 2018

Carnaval

10 Februari 2018

Bon Bini Curacao
Esmee

Actief sinds 10 Feb. 2018
Verslag gelezen: 1463
Totaal aantal bezoekers 5447

Voorgaande reizen:

06 Februari 2018 - 10 Juli 2018

Curacao

Landen bezocht: