Schildpadden, duiken en keshi yena - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Dappers - WaarBenJij.nu Schildpadden, duiken en keshi yena - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Dappers - WaarBenJij.nu

Schildpadden, duiken en keshi yena

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 Februari 2018 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!

Hier een berichtje vanaf het mooie playa Daaibooi, de locatie van mijn stage! Inmiddels ben ik ongeveer 2 weken op het eiland en wat bevalt het me goed! Een iets minder goede start met de auto, maar nu gaat het allemaal weer goed gelukkig.

De afgelopen paar dagen ben ik veel bezig geweest met duiken maken, hierbij heb ik ook mijn PADI open water gehaald! Het onderwater leven is hier prachtig. Tijdens mijn tweede duik ben ik ook een schildpad tegen gekomen.
Over schildpadden gesproken, vorige week vrijdag zijn we met een aantal uit het huis naar Playa Piskado geweest (beter bekend als Playa Grandi). Dit is het schildpaddenstrand van Curaçao! Ik heb hier letterlijk tussen vele schildpadden gezwommen en wat was dat gaaf! Hier heb ik meteen mijn GoPro kunnen testen en die beelden kunnen jullie ook checken, super mooi!
Later die dag zijn we naar de Blauwe Kamer gegaan, dit is een grot die je alleen kan bereiken door een stukje onder water te zwemmen. Natuurlijk heb ik me hoofd eerst gestoten (niet zo heel hard hoor) maar toen we eenmaal in de grot waren was dat toch wel erg mooi!

De dag erna had ik ook nog een vrije dag. Ik ben toen samen met 3 andere meiden uit het huis gaan winkelen en een tas gekocht waar ik het thuisfront toch wel heel erg jaloers mee heb gemaakt haha.

Zondag moest er weer gewerkt worden en ben ik dus begonnen met de eerste duiken maken!
In de avond hebben we met iedereen in het huis gebarbecued, ook een oud bewoner was uitgenodigd samen met zijn vriendin, zij hadden een puppy meegenomen genaamd Toet! Toet is letterlijk gered van de dood, het arme beestje was zo mager en had zoveel ziektes dat, wanneer deze mensen een paar uur later op de locatie waren van waar ze Toet gevonden hadden, het hondje was overleden. Gelukkig waren ze op tijd en is Toet een stuk beter. Natuurlijk heb ik veel met Toet gespeeld waardoor die vrouw vroeg of ik samen met wat andere huisgenoten, zaterdag mee naar het kennel wil gaan waar nog meer puppy’s (ongeveer 30) zitten die zijn opgevangen en dan met deze hondjes te gaan spelen, naar het strand, of iets anders! Mijn planning voor zaterdag is dus puppy’s knuffelen!

Maandag zijn we uit eten geweest omdat het de laatste avond van Laura was, hier heb ik een lokaal gerecht genaamd Keshi Yena gegeten, wel lekker maar niet zo mijn ding haha.

Dinsdagabond ben ik gaan nachtduiken dit was wel heel gaaf, maar nog niet zo mijn ding. Misschien moet ik dat vaker doen maar het zicht is alleen wat je met je zaklamp schijnt en meer zie je ook niet.
Wel is het een stuk rustiger onder water, bijna alle vissen zijn verdwenen.. waar naartoe? Ik heb geen flauw idee.

Voor de rest vermaak ik mezelf prima, altijd 30 graden, veel zon, af en toe wat regen en een prachtige stagelocatie waar ik elke dag weer van geniet! Ohja en er zit een nederlands strandtentje hier op het strand, dus de Nederlandse frikandel speciaal hoef ik niet te missen!

  • 23 Februari 2018 - 18:41

    Mam:

    Hey Esje
    Je hebt weer een boel mee gemaakt en ik ben nlij dat je het zo naar je zin hebt maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Super goed dat je je brevet hebt gehaald , gefeliciteerd. En een leuke a.s zaterdag enne..... De puppys blijven wel daar he ..... Niet mee terug naar Nederland .
    Veel plezier bij de puppys
    Liefs xxx

  • 23 Februari 2018 - 18:42

    Opa En Oma Huisman:

    Hoi Esmee net jouw verslag gelezen ,wat leuk dat je het zo naar je zin hebt , het is ook echt helemaal jouw ding . Wel geinig dat de pup waarmee je zaterdag gaat knuffelen TOET heet !!!!!!!!!!!!!!!
    Wij zijn heel blij en gelukkig dat alles bij jou en met jouw zo goed gaat dag toet!!!!! liefs van ons XXX

  • 23 Februari 2018 - 18:56

    Pap:

    Hoi esje
    Weer een leuk verslag, maak ons maar jaloers met alle leuke dingen die je daar mee maakt.
    Ben blij dat je het daar naar je zin hebt, is voor ons ook een gerustellige gedachte.
    Nog veel plezier
    Liefs xxx

  • 23 Februari 2018 - 19:09

    Tante Edith:

    Hoi es,

    Wat een leuk verslag weer Esmee, en fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.
    En al in 2 weken je brevet gehaald, super knap zeg!
    Geniet maar lekker van de onderzeewereld en de rest op het eiland.
    Knuffel en speel ze morgen met de puppies.

    Lieve groetjes,
    Tante Edith -xxx-

  • 23 Februari 2018 - 19:18

    Erica:

    Hoi Esmee, mooie reisverslagen en fijn dat je het goed naar je zin hebt. Groetjes van ons allemaal XXXXX

  • 23 Februari 2018 - 19:28

    Ome Frank:

    Proficiat met je duikbrevet. Supersnel gehaald. En die visjes liggen dan al lang in hun bedje te slapen

  • 23 Februari 2018 - 19:31

    Ome Frank:

    Hey. Ik mis de helft van mijn reactie.
    Veel plezier. Groetjes ome Frank xxx

  • 23 Februari 2018 - 19:44

    Wessel :

    Super leuke blog! Gefeliciteerd met je duikbrevet! Nog heel veel plezier en succes, en nog een hele fijne tijd.

    Groetjes van Wessel

  • 24 Februari 2018 - 10:40

    Milan:

    Hoi Esmee,
    Van harte gefeliciteerd met je duikbrevet.
    Ik vind het fijn voor jou dat het daar erg leuk is.
    Veel plezier nog.
    Groetjes, Milan

  • 17 Maart 2018 - 17:17

    Joke En Hans:

    Hoi Esmee,

    Hoe gaat het daar?

    Heb je het naar je zin?

    We zijn benieuwd naar al je verhalen?

    Groetjes,

    Ome Hans en Tante Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Mijn stageavontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

17 April 2018

Overnachten op Klein Cura

23 Maart 2018

Hallo! Ben ik weer

23 Februari 2018

Schildpadden, duiken en keshi yena

13 Februari 2018

Carnaval

10 Februari 2018

Bon Bini Curacao
Esmee

Actief sinds 10 Feb. 2018
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 5453

Voorgaande reizen:

06 Februari 2018 - 10 Juli 2018

Curacao

Landen bezocht: